Известие

Collapse
No announcement yet.

Жила на скоростите

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Първоначално публикувано от Auto 166 Покажи съобщение
    Колега здравей !
    Искам да те попитам следното : При мен ситуацията е следната .
    Скоростите включват супер когато двигателя е студен и когато карам на къси разстояния ,но щом ЗАГРЕЕ двигателя много трудно включвам 5 и задна скорост. Другите скорости си взлизат нормално и добре ,но примерно карам извън града на 5 скорост после много трудно мога да я изключа или пък да включа на друга скорост. Трябва или да изчакам да изтине двигателя или със сила да мъча скоросния лост да изключа 5 скорост. След като изключа 5 скорост другите скорости включват супер ,но като шофирам отново почти не мога да включа 5 или задна скорост другите скорости не ми правят проблем.
    Моля ако знаеш дали проблема ми е същия като твоя или пък как мога да го остраня. Когато не съм карал колата всички скорости са супер ,но започна ли да карам и включа на 5 скорост при загрял мотор няма изключване докато малко поне не изтине двигателя .
    Благодаря предварително !
    Много е вероятно и при теб затрудненото включване на 5 - та и задна да се дължи на затруднен ход на лоста в дясна посока.
    А причината за това обикновено е или в самото жило (клеясало в кожуха) или в лагеруването на детайла от снимковия материал.
    Съветвам те да направиш описаната процедура. Никак не е трудна. А като откачиш жилото, ако страничният ход на скоростния лост стане много лесен, то проблемът не е заради клеясало жило.
    И при мен проблемът се наблюдаваше след загряване.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

    Comment


    • #32
      !!!!
      Last edited by Auto 166; d.m.y г., 19:42.

      Comment


      • #33
        80% процента залагам да е от фиксатора.Като загрее метала се разширява(а и по него има достатъчно много о корозия) и за това ти е трудно включването и изклю.Аз като направих процедурата без да искам съм сложил вилката обратно и нямах 5;6 и задна.И за това казвам 80% ,че може да е от там проблема!Не знам от къде си,но ако си от Пловдив с радост бих ти помогнал за процедурата.

        Comment


        • #34
          !!!
          Last edited by Auto 166; d.m.y г., 19:42.

          Comment


          • #35
            Имаш ЛС.

            Comment


            • #36
              Колеги и аз го направих това и наистина резултатът е впечатляващ! Само, че между оста и леглото при мен имаше пластмасова втулка, която първоначално отстраних. Така загубих 5-та и 6-та, а всичко друго беше перфектно! После пак свалях и си изработих нова втулка от една яка капачка, дето слагат за тапа на климатичната система. Намерих от старата кола, рязах, шкурих, нагласих я и сега всичко си е на мястото.
              sigpic Alfa Romeo 166 TS

              Comment


              • #37
                Първоначално публикувано от old alfist Покажи съобщение
                Има един фиксатор на предавките, от който със стягане или развиване могат да се регулират - може да стават по-хлабави или по-стегнати за превключване. Може да се достигне до него през калника, след сваляне на шофоьрското колело и пластмасовата кора.
                Къде е туи чудо
                Lancia Lybra 2,4jtd 10V 103kw++

                Comment


                • #38
                  При мен не беше проблем със самата вилка, а с жилото. С един приятел го откачихме това жило дето е за наляво и надясно движение на лоста и след два часа игра и много и разнообразни спрейове го пооправихме. Не е идеално, но сега поне се движи сравнително добре без значение дали е студено или не. А колко ръжда излезе не е истина - маншона му беше скъсан.
                  Алфа...всичко друго е компромис!
                  http://www.youtube.com/watch?v=Pb1bhrof2PQ
                  Алфа Ромео 166 2.0 T.S. -99 - бившата
                  Алфа Ромео 166 2.4 JTD face - 2004 - настояща

                  Comment


                  • #39
                    Сигурно и при мен въпросното жило се е сговнясало.

                    Страничното движение на лоста става все по-трудно със загряването на мотора и скоростната кутия, което ме наведе на мисълта, че проблемът е в скоростната кутия, тъй като шарнирът на избирача е почистен и добре гресиран а втулките - в добро състояние.

                    Днес обаче времето е по-хладно и не ползвах климатик. При това установих, че проблемът го няма или е доста по-слабо изразен. Това ме навежда на мисълта, че не е загряването на скоростната кутия причината а охлаждането на жилото от климатика. Шантава работа

                    Набавих си жила втора употреба, но като гледам и тяхното състояние не е много по-цветущо от моите.

                    Ще умувам някак да ги почистя, смажа и преведа в максимална кондиция преди да ги сменям.


                    159 1.8 MPI
                    166 2.0 TS (ex)

                    Comment


                    • #40
                      Както съм писал по-горе ги оправихме жилата. Но след няколко месеца проблема пак се появи. Тоя път свалих лявата гума и подкалника и с една спринцовка с иглата първо спирачна течност. Мърдане на лоста, после пак течност. Изплю ръждите и след това с преобразувател за ръжда. Тук отварям скоба, че след третирането с него движиението става трудно на лоста. След като се разкара из кожуха на жилото пак спирачн течност и WD40 докато олекне пак. И ей богу вече няколко месеца нямам грижи, а маншона ми е скъсан на жилото.
                      Алфа...всичко друго е компромис!
                      http://www.youtube.com/watch?v=Pb1bhrof2PQ
                      Алфа Ромео 166 2.0 T.S. -99 - бившата
                      Алфа Ромео 166 2.4 JTD face - 2004 - настояща

                      Comment


                      • #41
                        И при мен е скъсан маншонът и то от това се е получила свинщината.
                        Ще му бая на жилото по тази методика и после ще гледам от нещо да приспособя маншон.


                        159 1.8 MPI
                        166 2.0 TS (ex)

                        Comment


                        • #42
                          Проблемът е решен. Почистих старите жила, които купих. Ннжектирах им първо спирачна течност а после след няколкочасов престой - масло, докато се раздвижиха идеално. В крайните участъци ги гресирах.

                          Смених ги и сега скоростите отново се включват с един пръст.


                          159 1.8 MPI
                          166 2.0 TS (ex)

                          Comment


                          • #43
                            ecotronic, жилата как се откачат от към скоростният лост?
                            Алфа...всичко друго е компромис!
                            http://www.youtube.com/watch?v=Pb1bhrof2PQ
                            Алфа Ромео 166 2.0 T.S. -99 - бившата
                            Алфа Ромео 166 2.4 JTD face - 2004 - настояща

                            Comment


                            • #44
                              Първоначално публикувано от Tasho Покажи съобщение
                              ecotronic, жилата как се откачат от към скоростният лост?
                              За целта трябва да направиш следното:

                              1 - Да свалиш пластмасата около скоростния лост (тази на която е запалката).
                              2 - Да демонтираш сивата и периферия.
                              3 - Да демонтираш пластмасовата коруба между седалките
                              4 - Да развиеш двата болта и трите гайки, което скрепват бялата пластмасова основа на лоста към пода.
                              5 - Да откачиш жилата от скоростната кутия а така също и конзолите на кожусите им.
                              6 - Да издърпаш назад основата с лоста и да я обърнеш странично.

                              Жилото за надлъжния ход е на ябълковидно съединение
                              Жилото за напречния ход е на шарнир със зегерка.
                              Last edited by ecotronic; d.m.y г., 12:53.


                              159 1.8 MPI
                              166 2.0 TS (ex)

                              Comment


                              • #45
                                Сърдечно благодаря!
                                Алфа...всичко друго е компромис!
                                http://www.youtube.com/watch?v=Pb1bhrof2PQ
                                Алфа Ромео 166 2.0 T.S. -99 - бившата
                                Алфа Ромео 166 2.4 JTD face - 2004 - настояща

                                Comment

                                Working...
                                X